PKP zdradza, co pasażerowie jedzą w pociągu. Jedno danie nie ma sobie równych
Czasy, w których do pociągu trzeba było zabrać suchy prowiant, minęły bezpowrotnie. Dziś pasażerowie polskiej kolei coraz chętniej korzystają z oferty gastronomicznej wagonów restauracyjnych Wars. PKP zdradziło, jakie danie pasażerowie zamawiają w nich najchętniej. W 2024 roku schabowy, jajecznica i żurek musiały uznać wyższość pierogów, które zakupiono aż 214 tysięcy razy. Wciąż jednak daleko im do prawdziwej rekordzistki zestawienia, czyli kawy.
Polacy lubią pierogi w Warsie
Klienci PKP coraz radziej omijają wagony restauracyjne. Według najnowszych danych PKP Intercity, w 2024 roku liczba transakcji w warsach wzrosła o 15 procent w porównaniu z rokiem wcześniej. Wśród najczęściej zamawianych dań na pokładzie pociągu zdecydowanie królowały polskie klasyki. Prawdziwym hitem okazały się pierogi, które zamówiono aż 214 tysięcy razy. Pracownicy przewoźnika wydali także 169 tysięcy jajecznic, 117 tysięcy kotletów schabowych i blisko 165 tysięcy porcji żurku. Do Warsa pasażerowie najchętniej idą jednak po kawę – w ubiegłym roku podróżni wypili 1,1 miliona filiżanek tego gorącego napoju. Być może w 2025 roku uda się pobić także ten rekord. Przewoźnik ruszył już z akcją promującą kawę premium, w ramach której do 9 lipca w wybranych pociągach będzie rozdawał ją za darmo.
Kupują bilety przez internet i podróżują w strefie ciszy
Choć w wagonach restauracyjnych wciąż rządzi tradycyjna kuchnia, część podróżnych odchodzi od tradycyjnej formy kupowania biletów. Już 78 procent podróżnych rezerwuje przejazdy PKP Intercity, korzystając jedynie z platform internetowych i aplikacji mobilnych. Dziś podróżni bardziej od rozmów ze współpasażerami cenią sobie spokój w podróży. Specjalne wagony ciszy zostały wybrane przez 1,5 miliona pasażerów, co oznacza wzrost o 19 procent w stosunku do poprzedniego roku. Zwiększył się także udział sprzedaży biletów dla zwierząt i rowerów. „W PKP Intercity podróżowało 358 tys. zwierząt, czyli 46% więcej niż rok temu. Z przejazdów dalekobieżnych chętnie korzystali też rowerzyści – przewoźnik przewiózł 607,5 tys. jednośladów. W tym obszarze wzrost wyniósł 61%” – czytamy.